1398-01-16 12:02
324
0
62360
ائمه جمعه استان گلستان:

فاصله ها در جریان سیل رنگ باخت/ حضور سپاه و ارتش در کاهش خسارت‌های سیل بسیار موثر بود/ مشکلات کنونی جامعه نتیجه اعتماد به غربی‌ها است

حضور ارتش و سپاه در حادثه سیل استان گلستان و این تلاش، هماهنگی و همدلی آن‌ها جای تقدیر و تشکر دارد و حضور آنان تاثیر زیادی در کاهش خسارت‌های سیل داشت.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه امروز 16 فروردین ، با عنوان این مطلب اذعان کرد: از همان روزهای ابتدایی موج عظیمی از کمک ها و احساسات مردمی در شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان شکل گرفت و این جریان بزرگ عاطفی جریان بزرگ گره گشایی بود و حضرت آقا نیز خواستار ادامه این موج خیرخواهانه شدند.

وی با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از کوتاهی برخی در یک سری امور پیشگیرانه از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز، عدم لایروبی های ، راه سازی ها در مسیر آب و تاکید بر جبران خسارات از طرق ادارات و نهاد های مربوطه گفت: صحه صدر مردم ترکمن که آسیب دیدند و همچنین مردمی که کمک می کردند در جریان این سیل مثال زدنی بود.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: خروشان تر ازسیل، احساس و عواطف این مردم خداجو و انساندوست نسبت به آسیب دیدگان بود و ما نیز به این مردم افتخار می کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس یادآور شد: باید این جهت گیری ها را ببینیم و این مشارکت اجتماعی اصل در همبستگی و ایجاد یک فرهنگ مشترک است که ان شاالله باید همه در راستای آن و دوری از هر آنچه باعث ایجاد فاصله ها و بی اعتمادی هاست برویم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مهمترین جلسه  کاری آغاز سال در روز سیزده فروردین همه نیروهای نظامی و انتظامی و دولتی را جمع کردند تا در مورد سیل سهمگین که کشور را فرا گرفت تعیین تکلیف کند.

خطیب جمعه گنبدکاووس با عنوان اینکه دشمن در تلاش برای نسبت اتهام بدمدیریتی به نهادهای مختلف و دولت در جریان سیل بود واین جریان مستقیم از واشینگتن هدایت شد، گفت:  جلسه مقام معظم رهبری آبی بود بر آتش دشمن و خط بطلانی بر شایعات آنها کشید.

وی اضافه کرد: آنها اگر خودشان خوب مدیریت می کردند بعد از چندین ماه از طوفان آمریکا هنوز هم نتوانسته اند برق آن مناطق را وصل کنند.

امام جمعه گنبدکاووس در ادامه سخنانش به مناسبت های هفته پیش رو از جمله اعیاد دهه اول شعبانیه و همچنین سالگرد شهدایی چون شهید آوینی ، شهید صیاد شیرازی نیز اشاره کرد و با تاکید بر لازمه برگزاری یادواره ای برای زنده نگه داشتن یاد این شهدا گفت: باید قدردان و شکرگزار این بزرگان باشیم.

وی با اشاره به روز ملی انژی هسته ای گفت: به تعبیر حضرت آقا انرژی هسته ای روزی حق مسلم ما بود و در مذاکرات این حق مسلم فروکش کرد و باید در این ایام یاد شهدای این راه که جلوداران علم ، دانش ، خود باوری و توانمندی هستند را قدر بدانیم.

وی همچنین انتصاب تولیت جدید آستان قدس رضوی را تبریک گفت و اظهار کرد: تحول آفرینی و فرماندهی برکت و نوری که آستان امام رضا(ع) دارد می تواند جایگاه بزرگی در تحول آفرینی جهانی داشته باشد.

حضور سپاه و ارتش در کاهش خسارت‌های سیل بسیار موثر بود

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهار داشت: امسال بیشتر کشور گرفتار سیل پرخسارت شد و استان ما هم یکی از استان‌های بود که سبب سیل ویرانگر شد و هنوز بعضی از شهر‌های استان مانند گمیشان و آق‌قلا آبگرفتگی دارد.

وی ادامه داد: در این سیل همه نیرو‌ها و مقامات نظامی، انتظامی و دولت حضوریافتند و پیگیری کردند و مشکلات را از نزدیک دیدند. فرماندهان ارتش در این حادثه حضور داشتند که این تلاش هماهنگی و همدلی جای تقدیر و تشکر دارد.

نتیجه تصویری برای آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی خطبه

وی افزود: به مورد روز 13 فروردین، رهبر معظم انقلاب همه مسئولان را که در این مشکل ورود کردند به حضور خواستند که گزارشی از سیل ارائه دهند. البته همچین سیلی ضعف‌هایی ممکن است در کنارش داشته باشد که این نکته باید بررسی شود که خدای نکرده در این حادثه کوتاهی کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از دشمنان ایران شروع به سیاه‌نمایی کردند، افزود: با اینکه همه مردم دیدند که مسئولان کشوری در این حادثه حضور داشتند، اما با سیاه‎نمایی خواستند تا دولت، نظام و حکومت اسلامی را زیر سوال ببرند.

نورمفیدی افزود: در داخل هم برخی‌ها با آن‌ها همنوا شدند به مورد آن‌هایی که نشستند و خواستند مچ نظام جمهوری اسلامی را بگیرند و سیاه‌نمایی کنند که در داخل هم یک عده‌ای با آن‌ها همنوایی کردند که این نهایت بی‌انصافی است.

وی گفت: به جای اینکه آلام مردم را تسکین دهند و مردم را دلگرم کنند به تهمت زدن روی آوردند و به این و آن، حرف‌های بی‌ربط نسبت دادند و این موضوع بنزینی شد بر روی آتش مردم و خواستند آن را شعله‌ور‌تر کنند.

وی گفت: در حالی که دنیا امروز مانند یک کف دست و یک دهکده می‌ماند مگر در آمریکا، آفریقا، چین، ژاپن سیل و طوفان و زلزله اتفاق نمی‌افتد آن‌ها چه کار می‌کنند شما نشستید که مچ نظام اسلامی را بگیرید.

وی با اشاره به اینکه، 15 سال قبل در منطقه‌ای در آمریکا طوفان و سیل اتفاق افتاد گفت: هنوز پس از 15 سال آب و برق این منطقه قطع است که زندگی برای مردم این منطقه دشوار است که عده‌ای به علت همین شهر و خانه خود را رها کردند و رفتند به جا‌های دیگر تا زندگی کنند.

وی گفت: مردم آن منطقه هنوز به امید اینکه مسئولان آمریکایی بیایند و از نزدیک آنچه را بر سرشان آمده ببینند و شاهد باشند، اما در اینجا همان روز‌های نخست رئیس جمهور و وزرا، فرماندهان ارتش و سپاه نیروی انتظامی آمدند و هنوز هم پای کار هستند و مشغول کارند تا مشکل را برطرف کنند حتی دستگاهی را با 3 فروند هواپیما به استان آوردند.

نماینده، ولی فقیه در گلستان گفت: این دستگاه توان خیلی بالایی برای لایروبی کردن دارد و با اینکه این همه زحمت و تلاش می‌شود، چرا سیاه‌نمایی می‌کنید شمایی که غرب برایتان آرمان و شهر فاضله است برخی از مردم آن منطقه از آمریکا هنوز پس از 15 سال از این موضوع خلاص نشدند و این چه رفتار و نگاهی است.

 وی با اشاره خسارات وارده سیل گفت: این خسارات بسیار سنگین است همانطوری که در جنگ اگر مردم نبودند قطعا نیرو‌های رسمی نمی‌توانستند در این جنگ پیروز شوند اینجا نیز این‌چنین است و نیاز است مردم پشتیبانی کنند تا این مشکل را به‌زودی برطرف کنند.

مشکلات کنونی جامعه نتیجه اعتماد به غربی‌ها است

حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه شهرستان گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات گفت: سال جدید سال فرصت‌ها است نه تهدیدها در جامعه که عده‌ای به آن اشاره کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را به‌عنوان سال «رونق تولید» معرفی کردند و فرمودند همچنان مشکل اصلی کشور ما مسائل اقتصادی بوده و هست؛ مشکلات زیاد اقتصادی هم‌وطنان در اواخر سال گذشته داشتند که باید این نواقص برطرف شود.

خطیب جمعه گالیکش اضافه کرد: رونق تولید باعث ایجاد تحویل در بخشه‌ای مختلف، افزایش اشتغال، اصلاح نظام بانکی، افزایش ارزش پول ملی و توازن بودجه ای خواهد شد.

امام‌جمعه گالیکش گفت: برخی گویندگان و نویسندگان سال 98 را سال تهدیدها خوانده‌اند اما مقام معظم رهبری با آن مخالف هستند و فرمودند امسال به توفیق الهی سال فرصت‌ها و گشایش برای ملت ما خواهد بود.

وی تصریح کرد: جنگ امروز ما با دشمن جنگ اقتصادی است آن‌ها ما را در شرایط کنونی اقتصادی قراردادند؛ این را همگان بدانند که ما باید در این جنگ دشمن را شکست دهیم و به توفیق الهی آن‌ها را شکست خواهیم داد.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: راه شکست دشمنان قطع امید کردن از غربی‌ها است؛ تا زمانی که برخی مسئولین ما نگاهشان به غربی‌ها باشد نمی‌توانیم به این هدف بزرگ نائل شویم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: به مردم گزارش دهند چه اقداماتی مقابل دشمنان انجام داده‌اند و در مقابل بدخواهی دشمنان چند قانون تصویب کرده‌اند.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به اینکه برخی به دنبال ترویج فرهنگ غربی و پمپاژ سبک زندگی غرب در جامعه ما هستند تأکید کرد: مردم و جوانان انقلابی ما نخواهند گذاشت حرف تقی زاده‌های جدید در ایران به کرسی بنشیند.

خطیب جمعه گالیکش گفت: علت بسیاری از مشکلات کنونی جامعه آن است که برخی از مسئولین رفتند و با غربی‌ها نشستند و به آن‌ها اعتماد کردند؛ رهبری بارها و بارها تذکر دادند، تبیین کردند، اما برخی مسئولین به لبخند غربی‌ها خوشحال شدند و به آن‌ها اعتماد کردند و این‌همه مشکلات را برای کشور و مردم به وجود آوردند، البته این مسئولین متوجه اشتباه خود شدند که امیدوار هستیم در ادامه کار خودشان را نشان دهند.

حجت‌الاسلام دلبری اظهار داشت: برای رفع مشکلات اقتصادی باید کار جهادی و انقلابی انجام دهیم؛ تنبلی و تن‌پروری را کنار بگذاریم، از نیروهای جوان متخصص استفاده کنیم و این‌ها را به کار ورود دهیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: همان‌گونه که جوانان و امام آمدند و در اول انقلاب گام اول را درست و صحیح برداشتند امروزه هم جوانان باید در مسیر محقق شدند گام دوم انقلاب همان گام را در همان راه و با همان هدف دنبال کنند.

به گفته وی، برای نیل به این هدف باید به داشته‌های خود اعتقاد داشته باشیم، دشمنان را خوب بشناسیم و بر مبنای وحدت حرکت کنیم و از دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای و اختلاف‌برانگیز هم بپرهیزید.

امام‌جمعه گالیکش افزود: راهکار این قضیه این است که نگاه به درون کشور از سوی مسئولین، قطع امید کردند برخی از مسئولین از غرب و غربی‌ها و اتحادیه اروپا، استفاده از ظرفیت بسیج و بسیجیان و همه باید حول محور ولایت درحرکت باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.